Kifli.hu – Új szereplő az online élelmiszerboltok piacán

Kifli.hu – Új szereplő az online élelmiszerboltok piacán
Fülöp Edit
Több mint 25 éves kommunikációs szakmai tapasztalattal rendelkezik, dolgozott PR és reklámügynökségekben és a vállalati oldalra is tett egy rövidke kiruccanást, csak azért, hogy tudja, őt az ügynökségi élet pörgése izgatja.

A KIHÍVÁS

A cseh tulajdonú Kifli.hu, online élelmiszeráruház 2020 januárjában lépett be a magyar piacra. Az üzleti média tájékoztatása mellett el kellett érnünk az életmódos sajtót, és rajtuk keresztül a jövőbeli vásárlókat.

A MEGOLDÁS

Ha új szereplő lép be a magyar piacra, arról mindig szívesen számol be a gazdasági sajtó, így a sajtókommunikációt két lépcsőben valósítottuk meg. Először az üzleti média kapott hírt az új élelmiszeráruház érkezéséről.

Az életmódos sajtó eléréséhez viszont ennél több kellett, sztorit kellett generálnunk, hiszen egy itthon teljesen ismeretlen márkáról volt szó. Az online élelmiszeráruházi piac is elég kicsit volt még, így az edukáció mellett igényt kellett teremtenünk erre az újfajta vásárlási módra.

Ennek első eszköze a kutatás volt, melyben felmértük, mennyit tölt áruházakban a magyar, mi zavarja őket leginkább a vásárlással kapcsolatban és mit csinálnának legszívesebben ehelyett.

Az eredményekből sajtóközlemény és infografika készült, a tulajdonosnak és a country managernek pedig interjúkat szerveztünk.

A sajtókommunikáció mellett fizetett PR cikkek és influencer együttműködések támogatták a piacra lépést.

EREDMÉNYEK

A gazdasági és életmódos közleményből összesen 113 sajtómegjelenés született több mint 15 millió forintos AVE értékben.

 

Hasonló cikkek

Anders Sjöman

A history marketing ereje – Építs jövőt a múltból!

A stockholmi Centrum för Näringslivshistoria vezetője, Anders Sjöman szerint a vállalatok múltja stratégiai erőforrás: hitelességet, megkülönböztethetőséget és tanulságokat ad a jövő építéséhez. A history marketing folyamata a jövőből indul, majd a múlt feltárásával és kulcstörténetek azonosításával válik hatékony vállalati storytellinggé. Az Ericsson példája is mutatja, hogy az örökség erős márkaeszköz lehet.

Tovább