Raklapnyi kihívás

Raklapnyi kihívás
R. Nagy András
A PRBK tulajdonos ügyvezetője, a Worldcom PR Group EMEA igazgatótanácsi tagja, az MPRSZ Etikai Bizottságának tagja. Több mint 25 éves kommunikációs szakmai tapasztalattal rendelkezik, rendszeresen előad hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon és rendezvényeken.

Koronavírus, Brexit, háború Ukrajnában – néhány jelentős kihívás az utóbbi időszakból, amely a logisztikai iparágat érinti. Hogyan tud ezekkel megbirkózni a nagy-britanniai központtal működő európai logisztikai hálózat? Az IdeaBank kérdéseire Stephanie Henwood, a Palletways Group digitális marketing menedzsere válaszolt.

 

Elég nehéz időszakban vagyunk manapság. Melyek a legnagyobb kihívások az Egyesült Királyság logisztikai iparában manapság?

A logisztika jelentősen megváltozott az elmúlt néhány évben, mivel az e-kereskedelem növekedése a B2C-szállítmányok számának növekedéséhez vezetett. Az ilyen típusú küldemények amúgy is növekedtek, de a Covid miatt a növekedés jelentős gyorsulása újabb kihívást jelentett első sorban a megfelelő erőforrások biztosítása terén, hogy a nehezebb szállítási feladatokat is teljesíteni tudjuk. Változások történtek az üzleti tevékenységünk módjában is, amely nagyrészt online zajlott, nem pedig személyesen. Ez sok alkalmazkodást igényelt, de úgy érzem, hogy a csapataink nagyon jól alkalmazkodtak. A Brexit is kihívást jelentett a nemzetközi szállítmányozásra vonatkozó új szabályokkal és előírásokkal. Ez is sok előkészületet és az új feladatokhoz történő alkalmazkodást igényelt.

 

Lát különbséget az Egyesült Királyság és más európai piacok – különösen a középkelet-európai régió – kihívásai között?

A kihívások, amelyekkel szembe kell néznünk, Európa-szerte azonosnak tűnnek: a fő kihívás a sofőrhiány, és a logisztikai vállalatokra nehezedő nyomás, hogy csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátásukat Ide sorolható a világjárvány hatása is, mivel sok vállalkozás még mindig úgy működik, hogy az alkalmazottak egy része otthonról dolgozik.

 

Melyek a Brexit legjelentősebb hatásai a Palletways mindennapi tevékenységére?

A Brexit kihívásokat okozott az Egyesült Királyságba érkező és onnan induló szállítmányok számára, különösen a vámkezeléshez szükséges megfelelő dokumentációval kapcsolatos változások miatt.  Úgy tűnik azonban, hogy ez mostanra rendeződött, és a szállítmányok problémamentesen haladnak át a határokon.

 

Milyen változásokat okozott a Covid-19 világjárvány a Palletways üzleti és marketingkommunikációs tevékenységeiben?

A világjárvány új üzleti szegmenst nyitott meg számunkra a megnövekedett házhoz szállítások miatt. Bevezettük P2C termékünket, amelyet kifejezetten az online kiskereskedők számára terveztünk.  Az új helyzet arra is ösztönzött minket, hogy többet gondolkodjunk magáról a szállítási folyamatról. Az ún. Auto Book in-t is azért fejlesztettük ki, hogy rugalmasságot nyújtson ügyfeleinknek, de tagjainknak is, és segítsen csökkenteni az adminisztrációs költségeiket.  A korábbinál többet kommunikáltunk a házhoz szállító ügyfeleinkkel, hogy elmagyarázzuk, hogyan működik a raklapos szállítás, mivel gyakran azt várják, hogy ez ugyanaz, mint a csomagkézbesítés.

 

A legújabb kihívás mindannyiunk számára Európában az ukrán-orosz háború. A Palletways bármilyen módon aktív ezen a két piacon? Van-e bármilyen hatása ennek az erőszakos helyzetnek a vállalat marketingjére/kommunikációjára?

Egyik országban sem tevékenykedünk, így ez a helyzet jelenleg nincs hatással ránk.

 

A Palletways kommunikációját számos európai piacon felügyeli. Az Ön szemszögéből nézve melyek a középkelet-európai régió legfontosabb megkülönböztető jegyei?

A középkelet-európai régiónak nincsenek általános megkülönböztető jegyei, mivel minden egyes ország a maga sajátosságával rendelkezik.  Minden országnak vannak legfontosabb piacai, amelyeket a kommunikációval megcéloznak, és ezeken a piacokon belül az emberek kulcsfontosságú csoportjai.  Emellett minden ország másképp kommunikál – egyes országokban a Facebook a fő kommunikációs forrás, míg más országokban a Twitter és a LinkedIn.  Egyes országok naponta többször, mások csak egyszer tesznek közzé üzeneteket.  Egyes országok egy hónapban több sajtóanyagot küldenek ki, míg más országok gyakorlatilag egyet sem.  Minden ország egyedi, de a Palletways üzenete ugyanaz marad – We Deliver!

Stephanie Henwood

Palletways Group Limited digitális marketing menedzsere.  A Palletwaysnél 2017-ben kezdett dolgozni, és azóta megújította a vállalati weboldalakat, aktív közösségi médiát vezetett be az egész csoportban, és meghatározta a digitális marketingstratégiát, amely beépül a csoport általános kereskedelmi stratégiájába.  Stephanie felügyeli az offline kommunikációt és a PR-t is, 360 fokos rálátást biztosítva az egész Palletways üzletág kommunikációjára.

 

Hasonló cikkek

A képen Marschall József, az interjú alanya látható

A gondolatok alkímiája

Ritkán jelennek meg új marketingkommunikációs szakkönyvek magyar nyelven. És még ritkábban olyan kötet, amelyet nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkező hazai szakember

Tovább