Tükröm, tükröm…

Tükröm, tükröm…
R. Nagy András
A PRBK tulajdonos ügyvezetője, a Worldcom PR Group EMEA igazgatótanácsi tagja, az MPRSZ Etikai Bizottságának tagja. Több mint 25 éves kommunikációs szakmai tapasztalattal rendelkezik, rendszeresen előad hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon és rendezvényeken.

A kommunikációs tanácsadói munka számos kihívást rejt magában. Az egyik legfontosabb talán az, hogy az ügyfelek tisztában legyenek azokkal az értékekkel, amelyeket teremtünk számukra. Az értékteremtő munka egyik fontos eleme, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek velünk. Éppen ezért időről-időre arra kérjük őket, értékeljenek minket, adjanak visszajelzést nekünk. A feedback alapján tudjuk, hogy jó irányba haladunk-e, mik azok a dolgok, amelyeken esetleg javítani kell. Nemrégiben készült el éves értékelő kérdőívünk összegzése. Úgy gondoltam, szívesen közzéteszem.

Számszerű eredmények

Az ügyfelek 1-től 5-ig terjedő skálán értékelték elérhetőségünket, szakértelmünket, a riportolás minőségét, és egyéb a napi munka során létfontosságú dolgokat. Ha az összes válaszra adott pontszámokból átlagot számolunk, akkor 4,87-es átlagot értünk el. Szerintem ez önmagában is erős eredmény, ráadásul sikerült javítanunk tavaly óta (akkor 4,77 volt az átlagunk). Külön öröm és büszkeség számomra, hogy az account csapattal való együttműködést a válaszadó ügyfelek egységesen kiválóra (5) értékelték.

Fejlődni persze mindig lehet, de a mi eredményeink azt mutatják, hogy a riportolás minőségében, illetve az ügyfelek üzleti céljainak megértésére érdemes extra energiákat összpontosítani (4,77-es eredményeket kaptunk).

Erősségek

Azt is megkérdeztük az ügyfeleinktől, hogy mely munkafolyamatainkkal, tevékenységünkkel a legelégedettebbek. A visszajelzések alapján úgy tűnik, szerencsére elég sok mindennel: volt aki a kommunikációs projektek kivitelezését, a digitális kommunikációt, a közösségi médiatevékenységet vagy a sajtómunkát említette.

Külön öröm számomra, hogy a korábbi évekhez képest hangsúlyosabban megjelent a visszajelzésekben az ötletek minősége és a kreatív szolgáltatás. Úgy tűnik, a szakmai elismerések mellett (Online Video Awards, Sándor Imre Díj, Prizma) az ügyfelek is érzik, hogy ezen a területen valóban fejlődésnek indultunk.

„Szeretek veletek dolgozni”

Azt gondolom, nagyon szerencsés helyzetben vagyunk, mert kivétel nélkül olyan cégek vannak az ügyfél portfóliónkban, akiknek szeretünk dolgozni, és akik (a visszajelzések tanulsága szerint) szintén szeretnek minket. Ez a kémia olyan extra energiát tud mozgósítani, amelyből mindenki csak profitálhat.

 

Hasonló cikkek

Anders Sjöman

A history marketing ereje – Építs jövőt a múltból!

A stockholmi Centrum för Näringslivshistoria vezetője, Anders Sjöman szerint a vállalatok múltja stratégiai erőforrás: hitelességet, megkülönböztethetőséget és tanulságokat ad a jövő építéséhez. A history marketing folyamata a jövőből indul, majd a múlt feltárásával és kulcstörténetek azonosításával válik hatékony vállalati storytellinggé. Az Ericsson példája is mutatja, hogy az örökség erős márkaeszköz lehet.

Tovább