Emeli dolgozói bérét az Euronics

Emeli dolgozói bérét az Euronics
Szabó-Batancs Cintia
Szövegíró

Hetven százalékkal a hazai átlagos bruttó eladói bér felett

 

Az Euronics Műszaki Áruházlánc az éves tihanyi Euronics konferencián bejelentette, hogy megemeli értékesítő és hitelügyintéző kollégái bérét, akik így fejenként bruttó 20 000, illetve 30 000 Ft-tal többet vihetnek haza havonta. A változás, azaz az éves szinten összesen 123 millió forintnyi extra béremelés az áruházlánc közel 500 dolgozóját érinti.

Az Euronics hitelügyintéző kollégáinak bérét bruttó 30 000 Ft-tal növelte, értékesítőinek bérét pedig bruttó 20 000 Ft-tal megemelte. Így utóbbi pozícióban az Euronics szakértői átlagosan közel bruttó 300 000 Ft-ot kerestek májusban, ami több mint 70%-kal meghaladja a magyarországi eladók átlagos, bruttó 176 676 Ft-os keresetét.[1] A cég továbbra is teljesítményarányos fizetést kínál, így a legjobb értékesítő kollégák szerződés szerinti bérük másfél-kétszeresét is megkereshetik havonta.

„Fontos, hogy szakértői gárdánkat folyamatosan motiválni tudjuk, ezért ebben a kereskedelmileg is kiemelt időszakban anyagilag is szerettünk volna még inkább elismerni eddigi eredményeiket, és ösztönözni kiváló teljesítményüket” – tette hozzá Hunyady László, az Euronics Műszaki Áruházlánc marketing és értékesítési igazgatója.

2018 januárjától a cég bevezette a cafeteria-rendszert is, így idén bruttó 440 millió forintot költenek béren kívüli juttatásokra. A Blokkk.com kiskereskedelmi szakportál listája[2] alapján pedig az Euronics a 3. helyen áll az egy főre jutó bruttó keresetek rangsorában, és ők fordítják az árrés legnagyobb hányadát (59%) a bérekre.

 

[1] A Fizetesek.hu 2018. június 27-i rangsora alapján

[2] A Blokkk.com kiskereskedelmi szakportál rangsora alapján

Hasonló cikkek

Anders Sjöman

A history marketing ereje – Építs jövőt a múltból!

A stockholmi Centrum för Näringslivshistoria vezetője, Anders Sjöman szerint a vállalatok múltja stratégiai erőforrás: hitelességet, megkülönböztethetőséget és tanulságokat ad a jövő építéséhez. A history marketing folyamata a jövőből indul, majd a múlt feltárásával és kulcstörténetek azonosításával válik hatékony vállalati storytellinggé. Az Ericsson példája is mutatja, hogy az örökség erős márkaeszköz lehet.

Tovább