10 év tehetségfejlesztés és employer branding a Worldcom PR Group és a PRBK szervezésében
KIHÍVÁS
A Worldcom PR Group független PR-ügynökségeket összefogó globális hálózat, amely 39 ország, 105 városában több mint 2000 kommunikációs szakembert tömörít. A hálózatot Magyarországon a PRBK Kommunikáció képviseli közel 20 éve, a cég ügyvezetője a Worldcom PR Group EMEA régiójának igazgatótanácsában is szerepet vállal.
A meglehetősen sokszínű nemzetközi szakmai közösség egyik közös kihívása – piacoktól és a kiszolgált iparágaktól függetlenül – a fiatal tehetségek bevonzása és megtartása. Hogyan lehet elérni, hogy a kezdő munkavállalók Worldcom-partnerügynökséget válasszanak, vagy ha már ott dolgoznak, akkor a lehető legtovább a cég kötelékében maradjanak? Hogyan erősíthető a nemzetköz szervezet employer branding aktivitása?
MEGOLDÁS
A Worldcom PR Group a PRBK Kommunikáció aktív közreműködésével több mint 10 éve indította el Young Professional Programját, amelynek zászlóshajója egy évente megrendezett személyes tréning. A több napos rendezvény helyszíne általában Budapest, a résztvevők pedig a hálózat EMEA régiójába tartozó ügynökségek által delegált 30 év alatti, fiatal kollégák.

A képzésen a jellemzően 25-30 fős csoport szakmai előadásokat hallgat, esettanulmányokat oszt meg, valamint részt vesz egy izgalmas szakmai csapatversenyben, amely a csoport tagjaiból általunk összeállított nemzetközi csapatok között zajlik.
Az employer branding aktivitás lebonyolítása során minden évben együttműködünk egyetemekkel (Corvinus, PPKE, Metropolitan Egyetem), külső előadókkal, valamint cégekkel vagy szervezetekkel, akik a feladatot (vagyis a briefet) adják a résztvevő csapatoknak.
A tréningsorozat 2024-ben évi két online alkalommal bővült, ezekre más régiókból is bekapcsolódnak fiatal kollégák. Ezzel a fejlesztéssel a Worldcom Young Professionals Meetings igazi globális kezdeményezéssé vált.
EREDMÉNYEK
Az évek során összesen több mint 250 fiatal PR-szakember fordult meg Budapesten vagy vett részt valamelyik online eseményen. Sajtóanyagok és interjúk tucatjai jelentek meg a programról számos európai szaklapban, a projekt egyes eredményeit szakmai konferenciákon is bemutattuk.
Összességében elmondható, hogy a Young Professionals’ Meeting kezdeményezés a Worldcom PR Group egyik legsikeresebb globális kezdeményezése és a hálózat emlopyer branding aktivitásának egyik fontos pillére lett.




