Új utazói szemlélet formálódik: A kötelező látnivalók kora lejárt

Új utazói szemlélet formálódik: A kötelező látnivalók kora lejárt
PRBK

Új utazói szemlélet formálódik: A kötelező látnivalók kora lejárt

A magyar fiatalok sokkal inkább élményre, mint a látnivalók kipipálására vágynak – mutatják a Kiwi.com reprezentatív felmérésének adatai*. Pusztán minden tizedik keresi fel mindenképp a kötelező látnivalókat még akkor is, ha különösebben nem érdekli, csak azért, hogy elmondhassa, látta már őket. 

A Kiwi.com kutatása szerint jelentős paradigmaváltás figyelhető meg az utazási szokásokban, és egyre többen teszik fel maguknak a kérdést, hogy mi a fontosabb. Fotózni egy ismert épület előtt, csak hogy meg lehessen osztani? Megnézni egy híres festményt pár másodperc alatt, miközben a tömeg már nyom, hogy menj onnan? Vagy csak szimplán bóklászni galériákban, netán fürdeni egy hegyi patakban?

A Kiwi.com reprezentatív kutatása szerint a fiatal magyar utazók látványosan kilógnak a sorból: a 18–37 évesek körében a klasszikus, kötelező látnivalók sokkal kevésbé számítanak élménynek, mint a felmérésbe bevont országok utazóinak. Míg a hat vizsgált európai ország fiataljai közül átlagosan közel minden második (48%) hajlandó elviselni a tömeget és hosszan várakozni egy ikonikus nevezetességért, addig a magyar fiatalok körében ez az arány mindössze 36%.

A cseh utazási technológiai vállalat felmérésének adatai alapján a magyar fiatalok körében a klasszikus, kötelező látnivalók kipipálására sokkal kisebb az igény, mint a többi vizsgált európai országban átlagosan. A magyar fiatalok mindössze 11%-a vallja, hogy akkor is megnéz egy híres látnivalót, ha az valójában nem érdekli pusztán azért, hogy elmondhassa, ott járt, szemben a 14%-os átlaggal.

„Felmérésünk adatai azt mutatják, hogy a kötelező látnivalók kora lejárt, és ez különösen a cseh, a szlovák és a magyar fiatalokra igaz. Ők azok, akik kényszerből a legkevésbé keresnek fel egy-egy ikonikus helyet. Ezeket a nevezetességeket egyre kevésbé tartják valódi élménynek, sokkal inkább letudandó programnak vagy éppen olyasminek, amit nyugodt szívvel ki lehet hagyni, ha egyébként nem érdekli őket” – mondta Daniela Chovancová, a Kiwi.com sajtókapcsolati menedzsere.

Ha viszont valóban érdekli őket egy látványosság, a magyar fiatalok többsége hajlandó alkalmazkodni: minden ötödik teljes mértékben, további 45%-uk pedig inkább nyitott arra, hogyha igazán érdekli egy látnivaló, akkor a tömeg ellenére is felkeresse. Ez összességében 65%, ami alig marad el az európai átlagtól (68%).

„Magyarországon tehát a kötelező látnivalók nem számítanak annyira vágyott élménynek, de ha valami tényleg érdekli a fiatalokat, akkor a tömeg sem tarthatja vissza őket” – összegezte a kutatás eredményeit Daniela Chovancová, a Kiwi.com sajtókapcsolati menedzsere.

Hasonló cikkek

Anders Sjöman

A history marketing ereje – Építs jövőt a múltból!

A stockholmi Centrum för Näringslivshistoria vezetője, Anders Sjöman szerint a vállalatok múltja stratégiai erőforrás: hitelességet, megkülönböztethetőséget és tanulságokat ad a jövő építéséhez. A history marketing folyamata a jövőből indul, majd a múlt feltárásával és kulcstörténetek azonosításával válik hatékony vállalati storytellinggé. Az Ericsson példája is mutatja, hogy az örökség erős márkaeszköz lehet.

Tovább