Hazafelé a nyaralásból, egy nehéz nap végén, sorban állás közben – Spontán vesznek repülőjegyet a magyar fiatalok

Hazafelé a nyaralásból, egy nehéz nap végén, sorban állás közben – Spontán vesznek repülőjegyet a magyar fiatalok
PRBK

Hazafelé a nyaralásból, egy nehéz nap végén, sorban állás közben – Spontán vesznek repülőjegyet a magyar fiatalok

Van, akinek még meg sem száradtak a frissen mosott ruhái a nyaralás után, de már megvette a következő repülőjegyét. Mások egy nehéz munkanap végén vagy egy baráti beszélgetés hatására döntenek úgy, hogy foglalnak. A Kiwi.com reprezentatív kutatása alapján a magyar fiatalok spontánok, ha repülőjegyvásárlásról van szó.

Az online foglalási rendszereknek köszönhetően a repülőjegyvásárlás ma már helytől és időtől független – ezt bizonyítja a Kiwi.com reprezentatív felmérése is, amelyben 18 és 37 év közti magyarok meséltek arról, hogy mikor kattintottak már a Foglalás gombra.

A legtöbb fiatal (29%) munkaidőben vesz repülőjegyet. Minden negyedik válaszadó egy nehéz nap végén döntött a repülőjegyvásárlás mellett vagy legalábbis fontolgatta azt. Meglepő, de a mosdóban is sokan (17%) kattintanak a Foglalás gombra.  Minden tizedik (11%) szakítás után döntött úgy, hogy ideje újraterveznie, ezúttal a térképpel. Ugyanennyien foglalnak bulizás közben (11%) vagy egy kávézóban, étteremben, miután a barátaikkal lebeszélték az úti célt (12%). Unalmas lehet kivárni a sort, amíg megvesszük a mozijegyet vagy beérünk egy buliba, mert minden tizedik válaszadó (9%) már ilyenkor is vett repülőjegyet. A nyaralási kedvünket mutatja, hogy 14% már a nyaralásból hazaérve újra utazást tervez, 8% pedig már konkrétan a nyaralás alatt vagy a repülőúton hazafelé megveszi a következő útra a jegyet.

„Az utazás ma már nem feltétlenül gondosan betervezett esemény, hanem egy azonnali döntés, egy azonnali élményen alapuló szabadságélmény. A magyar fiatalok nem félnek érzelmek alapján dönteni, és bármilyen pillanatban képesek belevágni a következő kalandba” – mondta a felmérés eredményei kapcsán Daniela Chovancová, a Kiwi.com sajtókapcsolati menedzsere. „A repülőjegyfoglalás ma már nem egy kényelmes kanapén zajlik, hanem élethelyzetek közben, amikor a vágy és lehetőség találkozik.”

 

Hasonló cikkek

Anders Sjöman

A history marketing ereje – Építs jövőt a múltból!

A stockholmi Centrum för Näringslivshistoria vezetője, Anders Sjöman szerint a vállalatok múltja stratégiai erőforrás: hitelességet, megkülönböztethetőséget és tanulságokat ad a jövő építéséhez. A history marketing folyamata a jövőből indul, majd a múlt feltárásával és kulcstörténetek azonosításával válik hatékony vállalati storytellinggé. Az Ericsson példája is mutatja, hogy az örökség erős márkaeszköz lehet.

Tovább