- A kihívás: A Létesítménygazdálkodási és Épületüzemeltetési Szolgáltatók Országos Szövetsége (LEO) az égető munkaerőhiány miatt edukációs és figyelemfelkeltő kampányt indított szakképzésben résztvevő diákok körében.
- A megoldás: A több évre tervezett komplex program egyik eleme egy iskolai pályázat, amely során tanulókból álló csapatok mutatják be a tanult szakmájukkal és a jövőjükkel kapcsolatos elképzeléseiket, terveiket. A LEO tagvállalatok szakembereiből nagyköveteket rekrutáltunk, akik a létesítménygazdálkodási iparágat népszerűsítették a diákok körében. A programot sajtókapcsolti munka is segítette.
- Az eredmények: A program első hullámában mintegy 10 szakiskola csapatai vettek részt, a nagykövetek pedig összesen kb. 500 tanulót értek el személyesen.

A history marketing ereje – Építs jövőt a múltból!
A stockholmi Centrum för Näringslivshistoria vezetője, Anders Sjöman szerint a vállalatok múltja stratégiai erőforrás: hitelességet, megkülönböztethetőséget és tanulságokat ad a jövő építéséhez. A history marketing folyamata a jövőből indul, majd a múlt feltárásával és kulcstörténetek azonosításával válik hatékony vállalati storytellinggé. Az Ericsson példája is mutatja, hogy az örökség erős márkaeszköz lehet.