Egyre több lengyel, cseh és dán az idei Szigeten

 Egyre több lengyel, cseh és dán az idei Szigeten
Szabó Zsófia

Cześć, Ahoj, Hej, Budapest!

 Egyre több lengyel, cseh és dán az idei Szigeten

A Kiwi.com foglalási adatai alapján a 2025-ös Sziget Fesztivál hetében látványosan több lengyel, cseh és dán fiatal érkezik Budapestre, mint tavaly. A legtöbben augusztus 5-én repülnek hazánkba, a jegyek átlagára 135 euró volt.

A Sziget Fesztivál továbbra is az egyik legvonzóbb nyári úti cél a fiatalok számára, és ezt idén különösen jól mutatják a Kiwi.com repülőjegy-foglalási adatai. A legnagyobb meglepetést Lengyelország, Csehország és Dánia okozta: ezekből az országokból jelentősen többen repültek Budapestre a fesztivál hetében, mint 2024-ben.

„A 2025-ös adatok alapján valódi ugrás látható több közép-európai és skandináv ország esetében. A lengyelek háromszor annyian, a csehek majdnem két és félszer, a dánok pedig több mint kétszer annyian érkeznek, mint tavaly” – mondta Daniela Chovancová, a Kiwi.com Senior PR & Communications Managere.

A legtöbben a nyitónap előtt érkeznek

A Kiwi.com adatai alapján a legtöbben augusztus 5-én érkeznek Budapestre. Ezt követi augusztus 6. és 7., ami arra utal, hogy sokan közvetlenül a fesztivál kezdetére időzítették az utazásukat és átlagosan 5-6 napot töltenek hazánkban.

Olcsóbb jegyek, gyorsabb döntések

Az utazók többsége júliusban vásárolta meg repülőjegyét, amikor az átlagár 135 euró volt – ez közel 12%-kal kevesebb, mint a tavalyi 154 euró. Júniusban ennél magasabb árakat regisztráltak, akkor átlagosan 179 euróért lehetett repülni Budapestre.

Több nemzet is erősített – élénkül a nyugat-európai érdeklődés is

A lengyel, cseh és dán fiatalok mellett az adatok alapján az olaszok, franciák, spanyolok és írek is nagyobb számban utaztak Budapestre repülővel a fesztivál hetében, mint tavaly. Ez azt mutatja, hogy a Sziget továbbra is Európa egyik legfontosabb fesztivál-brandje, amely különböző kultúrákat, országokat, ízléseket és generációkat köt össze.

Az adatok a Kiwi.com 2025. július 29-ig beérkezett foglalásai alapján készültek. Az elemzés azokra az utasokra vonatkozik, akik az augusztus 6–11. közötti időszakra váltottak repülőjegyet Budapestre.

 

Hasonló cikkek

A képen Marschall József, az interjú alanya látható

A gondolatok alkímiája

Ritkán jelennek meg új marketingkommunikációs szakkönyvek magyar nyelven. És még ritkábban olyan kötet, amelyet nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkező hazai szakember

Tovább