Az egynapos, szuper rövid utazás nem valódi trend, sokkal inkább hype a Kiwi.com szerint

Az egynapos, szuper rövid utazás nem valódi trend, sokkal inkább hype a Kiwi.com szerint
Szabó Zsófia

Az egynapos, szuper rövid utazás nem valódi trend, sokkal inkább hype a Kiwi.com szerint

Bár a közösségi médiában egyre többen posztolnak villámlátogatásokról, a Kiwi.com legfrissebb adatai szerint az egy napon belül oda-vissza repülős utazások nem tekinthetők valódi trendnek. Magyarországon az ilyen utak aránya az idei évben az 1%-ot sem érte el, ráadásul tavalyhoz képest is csökkent. Ami viszont a Kiwi.com reprezentatív felmérése alapján valóban trend, az a calmcationing. A belső nyugalom megtalálására és a tudatos pihenésre a hajnali indulással és késő esti érkezéssel járó villámutak egyáltalán nem adnak lehetőséget. 

Az év eleje óta az egy napon belül oda-vissza repülős, szuper rövid utak a magyar foglalások mindössze 0,96%-át tették ki, ami még a tavalyi 1,26%-os aránytól is elmarad* – mutatják a Kiwi.com foglalási adatai. „Az egy napon belül oda-vissza repülős utazás semmiképp sem nevezhető trendnek, sokkal inkább egy felkapott jelenség, amely a közösségi médiából terjedt át az utazási diskurzusba” – mondja Daniela Chovancová, a Kiwi.com sajtókapcsolati menedzsere.

Olasz kávéért vagy tiramisuért egy napra? 

A magyar utazók körében a szuper rövid repülős utak legnépszerűbb célpontja Milánó, majd Róma, Berlin és Velence. Ha tehát bármi trendként értelmezhető, az inkább Olaszország népszerűsége. A magyarok egy jó kávé, pizza és desszert, meg persze pár Instagram-kompatibilis fotó kedvéért ülnek repülőre leginkább úgy, hogy néhány óra múlva már úton vannak hazafelé.

Ami valóban trend: calmcationing 

A Kiwi.com Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában és Spanyolországban végzett reprezentatív kutatása** alapján a fiatalok körében sokkal inkább a calmcationing az irányadó.

  • Tízből négy magyar fiatal vágyik idén a leginkább a calmcationingra, amely az utazás során a pihenésre, a tudatosságra és a nyugalom átélésére helyezi a hangsúlyt.
  • Tízből nyolc magyar fiatal pedig a legismertebb látványosságok mellett mindig felkeres kevésbé ismert helyszíneket is.

Mindezek olyanok, amit egy egynapos utazás során szinte lehetetlen megvalósítani.

„A Kiwi.com célja, hogy az utazást mindenki számára elérhetővé tegye. Minél többet utazik valaki, annál nyitottabbá válik más kultúrák iránt és annál könnyebben képes felülemelkedni a különbségeken. A költségbarát utazás híveként valljuk, hogy az egyik legjobb utazási hack az, ha úgy élünk, mint a helyiek. Ez azonban néhány óra alatt nem megvalósítható, hiszen ahhoz, hogy megismerd és valóban élvezd az országot, amit meglátogatsz, több idő kell” – tette hozzá Daniela Chovancová.

*A Kiwi.com-on keresztül 2025. szeptember 4-ig leadott foglalások alapján.

**A felmérést a STEM/MARK végezte a Kiwi.com megbízásából 18 és 37 év közötti cseh, szlovák, magyar, lengyel, román és spanyol állampolgárok körében, akik 2025-ben legalább egyszer utaztak már külföldre vagy tervezik azt. A felmérés reprezentatív nem, kor és régió szerint. Az adatokat 2025. február 25. és március 11. között gyűjtötték össze országonként legalább 500 válaszadótól.

Hasonló cikkek

Anders Sjöman

A history marketing ereje – Építs jövőt a múltból!

A stockholmi Centrum för Näringslivshistoria vezetője, Anders Sjöman szerint a vállalatok múltja stratégiai erőforrás: hitelességet, megkülönböztethetőséget és tanulságokat ad a jövő építéséhez. A history marketing folyamata a jövőből indul, majd a múlt feltárásával és kulcstörténetek azonosításával válik hatékony vállalati storytellinggé. Az Ericsson példája is mutatja, hogy az örökség erős márkaeszköz lehet.

Tovább