Employer branding globális hálózatban: a mi történetünk

Employer branding globális hálózatban: a mi történetünk
R. Nagy András
A PRBK tulajdonos ügyvezetője, a Worldcom PR Group EMEA igazgatótanácsi tagja, az MPRSZ Etikai Bizottságának tagja. Több mint 25 éves kommunikációs szakmai tapasztalattal rendelkezik, rendszeresen előad hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon és rendezvényeken.

10 év tehetségfejlesztés és employer branding a Worldcom PR Group és a PRBK szervezésében

KIHÍVÁS

A Worldcom PR Group független PR-ügynökségeket összefogó globális hálózat, amely 39 ország, 105 városában több mint 2000 kommunikációs szakembert tömörít. A hálózatot Magyarországon a PRBK Kommunikáció képviseli közel 20 éve, a cég ügyvezetője a Worldcom PR Group EMEA régiójának igazgatótanácsában is szerepet vállal.
A meglehetősen sokszínű nemzetközi szakmai közösség egyik közös kihívása – piacoktól és a kiszolgált iparágaktól függetlenül – a fiatal tehetségek bevonzása és megtartása. Hogyan lehet elérni, hogy a kezdő munkavállalók Worldcom-partnerügynökséget válasszanak, vagy ha már ott dolgoznak, akkor a lehető legtovább a cég kötelékében maradjanak? Hogyan erősíthető a nemzetköz szervezet employer branding aktivitása?

MEGOLDÁS

A Worldcom PR Group a PRBK Kommunikáció aktív közreműködésével több mint 10 éve indította el Young Professional Programját, amelynek zászlóshajója egy évente megrendezett személyes tréning. A több napos rendezvény helyszíne általában Budapest, a résztvevők pedig a hálózat EMEA régiójába tartozó ügynökségek által delegált 30 év alatti, fiatal kollégák.

A kép a Worldcom Young Professinals Meeting 2025 résztvevőiről készült csoportkép. Az employer branding eseményről készült fotót a PPKE BTK épületében készítették.
A WYPM2025 résztvevői és előadói

A képzésen a jellemzően 25-30 fős csoport szakmai előadásokat hallgat, esettanulmányokat oszt meg, valamint részt vesz egy izgalmas szakmai csapatversenyben, amely a csoport tagjaiból általunk összeállított nemzetközi csapatok között zajlik.
Az employer branding aktivitás lebonyolítása során minden évben együttműködünk egyetemekkel (Corvinus, PPKE, Metropolitan Egyetem), külső előadókkal, valamint cégekkel vagy szervezetekkel, akik a feladatot (vagyis a briefet) adják a résztvevő csapatoknak.
A tréningsorozat 2024-ben évi két online alkalommal bővült, ezekre más régiókból is bekapcsolódnak fiatal kollégák. Ezzel a fejlesztéssel a Worldcom Young Professionals Meetings igazi globális kezdeményezéssé vált.

 

EREDMÉNYEK

Az évek során összesen több mint 250 fiatal PR-szakember fordult meg Budapesten vagy vett részt valamelyik online eseményen. Sajtóanyagok és interjúk tucatjai jelentek meg a programról számos európai szaklapban, a projekt egyes eredményeit szakmai konferenciákon is bemutattuk.
Összességében elmondható, hogy a Young Professionals’ Meeting kezdeményezés a Worldcom PR Group egyik legsikeresebb globális kezdeményezése és a hálózat emlopyer branding aktivitásának egyik fontos pillére lett.

Hasonló cikkek