ARTISJUS: A DAL ÖSSZEKÖT KAMPÁNY (2022)

ARTISJUS: A DAL ÖSSZEKÖT KAMPÁNY (2022)
Tóth Klára Fanni
Mindig is a kultúra bűvöletében élt. Így talán nem véletlen, hogy pályakezdőként egy évad színházszervezői munka után a PRBK csapatánál épp az első Dalszerzők napja integrált kampányának munkálataiban csatlakozott be. A kezdeményezés kommunikációját azóta is ő látja el, csak közben asszisztensből tanácsadó, projektvezető lett. A 7 év alatt a kulturális, zenei terület mellett technológiai, logisztikai, pénzügyi, nonprofit szervezetek projektjein szerzett tapasztalatot.

A KIHÍVÁS:

Amikor egy-egy zeneszámról beszélünk, akkor az emberek általában az előadót látják és a dalt hallják. Azokról viszont, akiknek ezeket a dalok köszönhetők, vagyis a szerzőkről általában nem sokat tudnak. Az Artisjus hosszútávú küldetése, hogy ezekre a háttérben dolgozó művészekre, alkotókra irányítsa a figyelmet.

A MEGOLDÁS:

A 2022-es Dalszerzők Napja arra hívta fel a figyelmet, hogy a társadalmi megosztottság egyre égetőbb probléma, de dönthetünk úgy, hogy saját környezetünkben tudatosan dolgozunk ellene – emiatt a kampány mottója: A dal összeköt lett.

Müller Péter Sziámit kértük fel, hogy egy 37 fős dalszerzői csapattal az eddig jegyzett legnagyobb hazai szerzői kollaboráció keretében közösen írjanak meg egy új dalt. A megszületett új dal az Ez a dal mindenkié címet kapta, s a szerzők maguk énekelték fel, amit aztán Spotify-on és a hozzá készült werk videóklippel Youtube-on tettünk elérhetővé.

A projekt producereit is bevonva, a rekordkísérlet beharangozásától a dalpremierig többlépcsős klasszikus médiakapcsolati PR-kampányt végeztünk (sajtóközlemények, interjúszervezés).

Emellett a 37 szerzőt és további zenészeket kértünk fel arra, hogy október 8-án közösségi média aktivitásokkal csatlakozzanak a Dalszerzők Napjához. A kampány kiegészítő elemeként hirdetésekkel támogattuk meg az üzenet és a dal terjedését Facebook-Instagramon, Tiktokon és YouTube-on.

AZ EREDMÉNYEK:

A dalhoz készült videóklipet két hónap alatt 123,6 ezer alkalommal tekintették meg YouTube-on.

A zenésztársadalom jó része megmozdult a felkérésünkre – többek között olyan zenészek is csatlakoztak, mint az Animal Cannibals, Czutor Zoltán, DENIZ, Depresszió, Farkasházi Réka, Gyöngyösi Ivett, Hajós András, Hooligans, Junkies, Keresztes Ildikó, Király Viktor, Magna Cum Laude, Molnár Máté Road. Összesen több mint 180 zenész poszt született így, amelyek több mint 54 500 bejegyzésaktivitást eredményeztek és közel 1 millió embert értek el organikusan. A Tiktok hirdetésekkel 148 ezer felhasználót, a Facebook és Instagram hirdetésekkel pedig 265 ezer felhasználót értünk el.

A médiamunka révén több mint 204 sajtómegjelenés született nagy online hírportálokon, kulturális hírportálokon és magazinokban, regionális felületeken és print médiában egyaránt – köztük 8 db rádiós és tévés interjú is készült – melyekkel 1,3 millió embert értünk el.

Hasonló cikkek

Anders Sjöman

A history marketing ereje – Építs jövőt a múltból!

A stockholmi Centrum för Näringslivshistoria vezetője, Anders Sjöman szerint a vállalatok múltja stratégiai erőforrás: hitelességet, megkülönböztethetőséget és tanulságokat ad a jövő építéséhez. A history marketing folyamata a jövőből indul, majd a múlt feltárásával és kulcstörténetek azonosításával válik hatékony vállalati storytellinggé. Az Ericsson példája is mutatja, hogy az örökség erős márkaeszköz lehet.

Tovább