BWT Műanyagmentes július influencer kampány – 2020.

BWT Műanyagmentes július influencer kampány – 2020.
Pálffy-Bernáth Zsófia
Ugyan annyira szereti a számokat, hogy egy ideig úgy tűnt, elragadja a pénzügy világa, de az írás és olvasás szeretete erősebbnek bizonyult. Újságírás mellett gyakornokként kezdett dolgozni PR ügynökségnél közel 20 éve, majd ez a pörgés és változatosság annyira megtetszett neki, hogy nem is lenne más, csakis pr-es.

A kihívás:

A vízkezeléssel foglalkozó BWT egyik üzletága az otthoni víztisztitás. A BWT a márkaismertség növelésével együtt azonnali sales eredményeket is szeretett volna. Mindehhez szükség volt edukációra arról, hogy miért lehet szükség víztisztításra annak ellenére, hogy Magyarországon a vízművektől kikerülő csapvíz minősége kiváló.

A megoldás:

A BWT termékek előnyeit a műanyagmentes július apropójából hangsúlyoztuk ki: nincs szükség több ásványvizes palackra, szűrt víz a kancsóból, csapból, stb. Július hónapra egy edukációs influencer kampányt szerveztünk. A kampány a BWT víztisztító kancsóinak népszerűsítésére fókuszált, de a csapra szerelhető víztisztító berendezéseit is érintette.

Influencereket, youtubereket kértünk fel arra, hogy a social media felületeiken tudás alapú nyereményjátékot szervezzenek. Az együttműködésbe bevontak kiválasztásakor az elsődleges szempontok azok voltak, hogy a műanyagmentes témát hitelesen képviseljék és hogy aktív követőtáborral rendelkezzenek. Az, hogy csatornáikon hány embert érnek el, nem volt szempont, mert úgy gondoljuk, hogy egy kisebb táborral rendelkező mikroinfluencernek jóval affinisebbek lehetnek a követői.

Az influencereknek egy előre megírt kérdés-válasz listát küldtünk, és megadtuk nekik a lehetőséget, hogy a nekik legjobban tetsző kérdéseket tegyék fel közülük. A posztok szövegezése terén szabad kezet adtunk nekik. A kérdések megválaszolásához írtunk egy blogposztot a BWT oldalára, amiben összefoglaltuk a vízszűréssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. Az influencerek kuponkódok közül is választhattak, hogy a követőiknek milyen kedvezményt biztosítson a BWT vásárlás esetén.

Az eredmények:

16 influencerrel működtünk együtt. A kampány során születtek edukációs blog-, Facebook- és Instagram posztok, YouTube videók, valamint nyereményjátékkal kapcsolatos Facebook és Instagram bejegyzések. Az 55 megjelenés által a BWT üzenetei több mint 260 ezer emberhez jutottak el. Több mint 900 releváns hashtag született az Instagramon (pl. #bwtviz, #szurtviz). A nyereményjátékban közel 8 ezren vettek részt.

A kampány a márkaépítésen túl azonnali sales eredményt is hozott a BWT-nek, hiszen a kuponkódokkal jelentős számú vásárlás történt a webshopjukban.

Hasonló cikkek

A képen Marschall József, az interjú alanya látható

A gondolatok alkímiája

Ritkán jelennek meg új marketingkommunikációs szakkönyvek magyar nyelven. És még ritkábban olyan kötet, amelyet nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkező hazai szakember

Tovább