ARTISJUS: Dalszerzők napja 2024 rendezvényszervezés – iskolai koncertsorozat

ARTISJUS: Dalszerzők napja 2024 rendezvényszervezés – iskolai koncertsorozat
Tóth Klára Fanni
Mindig is a kultúra bűvöletében élt. Így talán nem véletlen, hogy pályakezdőként egy évad színházszervezői munka után a PRBK csapatánál épp az első Dalszerzők napja integrált kampányának munkálataiban csatlakozott be. A kezdeményezés kommunikációját azóta is ő látja el, csak közben asszisztensből tanácsadó, projektvezető lett. A 7 év alatt a kulturális, zenei terület mellett technológiai, logisztikai, pénzügyi, nonprofit szervezetek projektjein szerzett tapasztalatot.

A KIHÍVÁS: Dalszerzők fókuszban

Amikor könnyűzenéről van szó, a szerzők általában háttérbe szorulnak az előadók mögött. Így van ez még akkor is, ha az előadó a saját dalait játssza: szerzői énjére kevesebb fény vetül, mint előadói kvalitásaira. Az Artisjus célja, hogy a szerzők fókuszba állításával közvetítse az alkotók fontos értékteremtő munkáját. A 2024-es kampány további célja volt, hogy a dalszerzők napja országos megmozdulássá váljon, ezáltal is közismertebbé téve azt.

A MEGOLDÁS: Rendhagyó rendezvényszervezés az iskolai koncertsorozat mögött

Mivel a fiatal generáció nem csak zenefogyasztóként, de alkotóként is egyre fontosabb szereplője ennek a kreatív iparági szegmensnek, az idei kampány kreatív koncepciója a „back to school” gondolat köré épült. 12 sikeres dalszerzőt kértünk fel, hogy látogasson vissza egykori alma materébe, és egy intim hangulatú szerzői minikoncerten illusztrálja fő üzenetünket: A dal érték.

Dalszerzők napja_A dal érték_Iskolai koncertsorozat

A nem megszokott koncerthelyszínek minden tekintetben nagyfokú rugalmasságot igényeltek. Nem csak az iskolák mindennapjai, órarendje, építészeti kialakítása, technikai adottságai stb. teljesen különbözőek, de mindezt a 12 dalszerző-előadó által képviselt eltérő formátumú produkciójával kellett összeegyeztetni a sikeres megvalósulás érdekében.

Minderre a tanévkezdéstől számítva mindössze három hét állt rendelkezésünkre, így a kapcsolatfelvételt követően azonnal megkezdtük a helyi adottságok és egyedi igények, valamint a rendezvények kommunikációjához szükséges jogi feltételek egyeztetését. Végül minden koncerthez egyedi forgatókönyv készült, amit a helyszínen egy event menedzser koordinált.

A 12 koncert 9 tanítási napon zajlott le – voltak napok, amikor két stábbal az ország két különböző pontján dolgoztunk egyszerre, hogy minden esemény zökkenőmentesen megvalósuljon, és operatőr csapatunk mindenhol rögzíthesse a legfontosabb pillanatokat.

Dalszerzők napja_A dal érték_Iskolai koncertsorozat_helyszínek

Volt, aki akusztikus gitárral szólóban töltötte meg zenével a régi osztálytermet egy rendhagyó énekóra keretében, más az iskola könyvtárát alakította át hangosított koncerttérré, megint más egy sportnap nyitányaként adott koncertet az aulában a teljes iskola előtt – de akadt olyan is, aki az iskola dísztermében, beépített professzionális hang- és fénytechnikával mutathatta be gondosan felépített műsorát.

A 7 vidéki és 5 budapesti rendezvény során munkatársaink összesen közel 2200 kilométert tettek meg. Végül az elmaradhatatlan adminisztráció részeként az iskolai koncertek setlistjét gondosan regisztráltunk az Artisjus szervezőknek szóló bejelentő felületén és befizettük a szerzőknek járó jogdíjat.

A rendezvények szervezésével és lebonyolításával párhuzamosan kiterjedt PR-kampányt folytattunk: már az első koncert előtt sajtóközleményben jelentettük be a sorozatot, emellett tévériportokat (RTL Klub, TV2, Petőfi TV), rádiós és online interjúkat (pl. Index, Radiocafé, Jazzy, Kisalföld stb.), valamint médiaegyüttműködéseket (WMN, Telex, Refresher) szerveztünk.

A koncertekről készült rövid videókat az Artisjus saját social platformjain (FB, IG, YT), a művészek pedig közreműködőként a saját oldalaikon osztották meg. A különleges rendezvénysorozat audiovizuális lenyomataként Sin Olivér, hazai és nemzetközi díjakkal elismert vizuális művész és videós projektcsapata „minidokuban” örökítette meg az ország különböző pontjain lezajlott rendhagyó szerzői koncerteket, amelyet a Dalszerzők napján (október 8-án) újabb sajtóközlemény kísért. A tartalmakat YouTube- és Meta-hirdetésekkel is támogattuk. A nap meghonosítását egy Wikipédia-szócikk megjelenése is segítette.

 

EREDMÉNYEK: Országos kampány számokban

– 12 koncert, 1855 résztvevő diák az ország legkülönbözőbb pontjain
– 17 egyedi interjú, 130+ sajtómegjelenés, 1,38 millió becsült online elérés (Coveragebook)
– 1 millió+ fizetett videómegjelenés, 392 ezer összesített (organikus + hirdetett) videómegtekintés a kampány zárásáig

Hasonló cikkek

Anders Sjöman

A history marketing ereje – Építs jövőt a múltból!

A stockholmi Centrum för Näringslivshistoria vezetője, Anders Sjöman szerint a vállalatok múltja stratégiai erőforrás: hitelességet, megkülönböztethetőséget és tanulságokat ad a jövő építéséhez. A history marketing folyamata a jövőből indul, majd a múlt feltárásával és kulcstörténetek azonosításával válik hatékony vállalati storytellinggé. Az Ericsson példája is mutatja, hogy az örökség erős márkaeszköz lehet.

Tovább