AI – Boldog karácsonyt, avagy tömeges személyre szabás

AI – Boldog karácsonyt, avagy tömeges személyre szabás
R. Nagy András
A PRBK tulajdonos ügyvezetője, a Worldcom PR Group EMEA igazgatótanácsi tagja, az MPRSZ Etikai Bizottságának tagja. Több mint 25 éves kommunikációs szakmai tapasztalattal rendelkezik, rendszeresen előad hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon és rendezvényeken.
Az AI használhatósága sokrétű a kommunikációs iparágban. Egyaránt alkalmas a kreatív alkotómunka támogatására, folyamatok automatizálására, vagy éppen tömeges személyre szabásra. 2024 decemberének közepén karácsonyi képeslapküldő akciónkkal ez utóbbit igyekeztünk a gyakorlatba átültetni.

Feladat

A tömeges személyre szabás automatizálása AI alapon
Arculatváltás kommunikációja
Karácsonyi ünnepkörhöz kapcsolódó kommunikáció

Stratégiai ötlet

Személyre szabott karácsonyi képeslap küldése a partnereknek (idehaza és külföldön egyaránt) az ő igényeik (vagyis leírásuk szerint); a képek összegyűjtése és posztolása egy az új arculattal felépített dedikált Instagram oldalra némi magyarázó szöveggel. Mindezt AI támogatással.

Megoldás

Make platform használata Chat GPT-vel összekötve (illetve Microsoft-fiók, Excel, Instagram, DALL-E, Canva használatával)
  • Az automatizált folyamat leírása
    • Több száz partner és újságíró kapott a Próbakőtől levelet december közepén, amelyben arra kértük őket, hogy egy e-mailben teljesen kötetlen formában írják meg kedvenc vagy elképzelt karácsonyi jelenetüket: milyen, vagy mit jelent számukra a karácsony.
    • A rendszer ez alapján megalkotta az illető saját karácsonyi képeslapját, amelyet egy kedves üzenettel együtt elküldött az email fiókjába
    • Ezzel párhuzamosan – az alkotó nevének említése nélkül – egy rövid magyarázó szöveggel posztolta a képet a kampányhoz létrehozott, új arculattal ellátott Insta oldalra; itt azt is elmondtuk, hogy az akció a Próbakő arculatváltásához kapcsolódó több lépcsős kampány része.
    • Az egész folyamat a létrehozást követően természetesen teljesen automatizáltan, mindenféle emberi beavatkozás nélkül zajlott.
    • A játékot (vagyis az automatizált folyamatot december 24-én lezártuk)
  • Eredmények
    • Az akció kb. 10 napja alatt 114 „promptoló” levél érkezett, amelyek nyomán ugyanennyi kép került fel a dedikált Insta oldalra (az eredeti címzettek kb. 10%-a vett részt a játékban)
    • 1164 megtekintést regisztráltunk a dedikált Insta oldalon
    • Számos pozitív visszajelzés érkezett partnerektől és újságíróktól azzal kapcsolatban, milyen jónak találták az ötletet
  • Tanulságok
    • Az emberek jelentős része mind a mai napig szívesebben fogyaszt tartalmakat, mint hogy alkosson. Még egy ilyen, minden következmény nélküli játékban is jóval többen nézték meg az Insta oldalt, mint ahányan levelet küldtek nekünk.
    • Nyelvhasználat: magyarul a tegeződés kérdésköre nehéz kihívás a nyelvi modell számára. Kezdetben hibátlanul működött az alkalmazás, mindenkinek olyan nyelven írt levelet, ahogyan a kérést kapta. Amikor azonban beépítettük, hogy magyar nyelven mindenképpen tegeződjön, onnantól kezdve nem működött zökkenőmentesen az idegen nyelvi kommunikáció.
    • Bizonyos tartalmak megjelenését az AI rajzoló rendszerek nem támogatják: ezt nevezhetjük akár egyfajta AI öncenzúrának is…Néha a Chat GPT által készített promptot (az emailben beérkező szabadszavas leírásokat a Chat GPT alakította prompttá a DALL-E számára) a DALL-E nem volt hajlandó megrajzolni.
    • A képeken az arcok néha furcsán torzítottak – ennek több magyarázata van; de ez külön cikket érdemel.
    • Friss fiókkal ne kezdj tömeges feltöltésbe META felületeken, mert okozhat meglepetéseket 🙂

 

Ha érdekel az AI alapú folyamatautomatizáció, keress minket bizalommal a rnagy@probako.hu címen.

Hasonló cikkek

A képen Marschall József, az interjú alanya látható

A gondolatok alkímiája

Ritkán jelennek meg új marketingkommunikációs szakkönyvek magyar nyelven. És még ritkábban olyan kötet, amelyet nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkező hazai szakember

Tovább