Miért válassz független PR-ügynökséget? – Szakmai poszt szemle 

Miért válassz független PR-ügynökséget? – Szakmai poszt szemle 
R. Nagy András
A PRBK tulajdonos ügyvezetője, a Worldcom PR Group EMEA igazgatótanácsi tagja, az MPRSZ Etikai Bizottságának tagja. Több mint 25 éves kommunikációs szakmai tapasztalattal rendelkezik, rendszeresen előad hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon és rendezvényeken.

Miért válassz független PR-ügynökséget? – Szakmai poszt szemle 

Az alábbi írás Kim Landry, kaliforniai Worldcom-partnerünk, a The Pollack Group alelnökének blogposztja alapján készült. Az eredeti angol nyelvű cikk itt érhető el. 

A PR- és marketingügynökségek piacán sokféle játékost találhatunk a multinacionális óriásoktól kezdve a kis butikügynökségekig. Míg a nagy, globális hálózatok látványos referenciákkal és hatalmas erőforrásokkal rendelkeznek, Kim Landry öt meggyőző érvet sorakoztat fel amellett, miért érdemes egy független ügynökséggel dolgozni. 

Személyes figyelem szenior szakemberektől 

A független ügynökségeknél nem ritka, hogy a vezető személyesen részt vesz a mindennapi munkában: médialistákat épít, sajtóközleményeket ír, találkozókon vesz részt. Ez nem csupán szimbólum, valódi értéket jelent az ügyfélnek anélkül, hogy a költségvetés az egekbe szökne. Krízishelyzetben pedig felbecsülhetetlen, ha azonnal hozzáférsz tapasztalt szakemberekhez. 

Erősebb ügyfél-ügynökség kapcsolat 

Sok nagy ügynökségnél az tenderidőszakban minden szép és jó, a vezető is ott van, mindent megígérnek; aztán a szerződés aláírása után a kulcsemberek egyszer csak eltűnnek. A független ügynökségeknél az ügyfelek nem pusztán soron következő tételek egy táblázatban, itt valódi partnerség alakul ki. A személyes kapcsolatok emberi dimenziót adnak a munkának, ami a kreativitásban is meglátszik. 

Kevesebb ügyfél = több figyelem 

A korlátozott ügyfélszám biztosítja, hogy minden projektre elegendő idő és energia jusson. A kevesebb ügyfél azt jelenti, hogy te 100%-os figyelmet kapsz – és ez meglátszik az eredményeken. 

Testreszabott stratégiák, nem sablonok 

Mivel több idő jut minden ügyfélre, nem kell sablonokból dolgozni. A versenytársak alapos elemzése, az iparági trendek feltérképezése, a meglévő stratégiák átvilágítása – mindez lehetővé teszi, hogy valóban egyedi, célzott tervek készüljenek. Nincs két egyforma ügyfél, és nem is kellene őket egyformán kezelni. 

Jobb megtérülés, alacsonyabb költségek 

Talán meglepő, de egy független ügynökség gyakran kedvezőbb áron nyújtja azt a szolgáltatási szintet, amit a multinacionális cégeknél csak a legnagyobb költségvetésekkel lehet elérni. Az ügyfelek nagyvállalati szintű szolgáltatást kapnak független ügynökségi áron. Átlátható költségek, személyre szabott szolgáltatások, hosszú távú partnerség – évekig, évtizedekig megmaradó ügyfélkapcsolatokban. 

Ráadás: Az, hogy a PRBK Kommunikáció a The Pollack Marketing Grouphoz hasonlóan tagja a Worldcom PR Groupnak, azt jelenti, hogy szükség esetén egy 115 irodát, 2000 szakembert és 105 várost számláló globális hálózat áll mögötte. Vagyis a független ügynökség rugalmassága találkozik a nemzetközi lefedettséggel. 

Hasonló cikkek

Anders Sjöman

A history marketing ereje – Építs jövőt a múltból!

A stockholmi Centrum för Näringslivshistoria vezetője, Anders Sjöman szerint a vállalatok múltja stratégiai erőforrás: hitelességet, megkülönböztethetőséget és tanulságokat ad a jövő építéséhez. A history marketing folyamata a jövőből indul, majd a múlt feltárásával és kulcstörténetek azonosításával válik hatékony vállalati storytellinggé. Az Ericsson példája is mutatja, hogy az örökség erős márkaeszköz lehet.

Tovább