Content makes the world go round

Content makes the world go round
R. Nagy András
A PRBK tulajdonos ügyvezetője, a Worldcom PR Group EMEA igazgatótanácsi tagja, az MPRSZ Etikai Bizottságának tagja. Több mint 25 éves kommunikációs szakmai tapasztalattal rendelkezik, rendszeresen előad hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon és rendezvényeken.

Avagy hogyan látják a jelen és a közeljövő egyik legnagyobb kihívását az európai pr-ügynökségi vezetők?

Content marketing. A marketinges/kommunikációs buzzwordök TOP-listáján (ha létezne ilyen) minden bizonnyal igen előhelyen szerepelne ez a kifejezés. A PESO felosztás szerint a shared (közösségi média) és owned (saját website, brosúra stb.) média jelentőségének növekedésével összefüggésben egyre fontosabbá vált a hirdetők által készített saját tartalom. Szinte már nem számít jelentős piaci szereplőnek az, aki nem tud legalább egy infografikát összekalapálni valahogy, nincs egy ütős unpacking videója valahol vagy nem nyomul a Facebook-Instagram-Snapchat Bermuda háromszögében…

Ez a folyamat természetesen új kihívások elé állítja a PR-szakembereket. Hiába fejlesztették tökélyre az újságírók meggyőzésének technikáit, a történetből (vagy annak egy részéből) a hagyományos sajtó hirtelen kikerülni látszik (ezt akár múlt időben is fogalmazhattam volna…). A Worldcom PR Group felmérést készített az EMEA régió ügynökségvezetőinek körében, hogy felmérje, hogyan reagálnak az ügynökségek erre az alapvetően új helyzetre.

A kutatásban résztvevők elmondták, hogy ügynökségeik első sorban tartalmi stratégia készítését, illetve szövegírási feladatokat vállalnak házon belüli megoldásban (kisebb részük white paperek és infografikák készítését is megoldja belsős kollégák segítségével). A külső erőforrások bevonásával készülő contentek skálája jóval szélesebb: a fotók vezetik a sort, ezt követően holtversenyben állnak a videók, a webes tartalmak és az applikációk. Érdekes, hogy az ügynökségek többsége a tartalmi elemek előállítását fix árakon végzik, a válaszadók jóval kevesebb mint fele alkalmaz óradíjas elszámolást.

A válaszokból úgy tűnik, az ügynökségek jelentős piaci átrendeződést és a napi munka átalakulását tapasztalják a content marketing feladatoknak köszönhetően. Sokak szerint a digitális marketing eszközökkel és fejlett analitikai megoldásokkal támogatott tartalom stabil növekedését tapasztalhatjuk a közeljövőben (hozzátehetjük: már a jelenben is!). Mások úgy látják, a tartalomelőállítás a hagyományos médiakapcsolati munka rovására erősödik az ügynökségek hétköznapjaiban, és hamarosan lényegében ez válik a legfontosabb szakterületté.

A kutatás is igazolja: kétségtelenül izgalmas időszakot él a PR-ügynökségi világ, hiszen a szemünk előtt zajlik az egész iparág átrendeződése.

Hasonló cikkek

A képen Marschall József, az interjú alanya látható

A gondolatok alkímiája

Ritkán jelennek meg új marketingkommunikációs szakkönyvek magyar nyelven. És még ritkábban olyan kötet, amelyet nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkező hazai szakember

Tovább