Kométa és az adatvezérelt kommunikáció

Kométa és az adatvezérelt kommunikáció
R. Nagy András
A PRBK tulajdonos ügyvezetője, a Worldcom PR Group EMEA igazgatótanácsi tagja, az MPRSZ Etikai Bizottságának tagja. Több mint 25 éves kommunikációs szakmai tapasztalattal rendelkezik, rendszeresen előad hazai és nemzetközi szakmai konferenciákon és rendezvényeken.

Az adatvezérelt kommunikáció napjaink egyik varázsszava. A Kométa számára készített kampányunkban az adatokat a fogyasztói kommunikáció szolgálatába állítottuk.

A kihívás:

A Kometa 99 Zrt. hazánk egyik legnagyobb húsfeldolgozója, a magyar piac egyik kiemelkedő szereplője 1994 óta működik Kaposváron. Termékeit főként a hazai piacon értékesíti, de a világ több mint 40 országába is exportál. Egy olyan iparágban, ahol a termékfejlesztések, újítások nem mindennaposak, nehéz a sajtó figyelmét folyamatosan fenntartani, különösen, ha a lifestyle médiában is szeretne megjelenni a vállalat, nem kizárólag a B2B és/vagy trade sajtóban.

A megoldás:

Mit tehet a vállalat, ha az életmódos médiában szeretne megjelenni, de legfeljebb pénzügyi, gazdasági információi vannak, esetleg a trade számára érdekes hírei? Saját adatot állít elő. Az életmódos közlemények alapja kommunikációs célú online felmérés. Google formos kérdőíveket készítettünk, melyek kitöltésére a Facebookon buzdítottunk. A kész adathalmazt data scientist kollégánk elemezte, az elemzett adatokból pedig közlemény és infografika született. A tematika a vállalat alapértékeivel és legfontosabb üzeneteivel összhangban készült. Az eddigi témák: sócsökkentés, sport és kedvenc szendvics.

Az eredmények: 

Mivel a kampány előtt a Kométa hírei az életmódos és közéleti médiumokba nagyon ritkán jutottak el, fontos cél volt, hogy a márkanév ezeken a helyeken megjelenjen és a vállalat számára fontos üzenetek szórakoztató módon eljussanak a potenciális vásárlókhoz; ez megtörtént. A három közlemény összes bruttó elérése 20 240 000 fő, megjelenések száma: 182. Úgy véljük, a fentebb vázolt módszertannal zajló ún. Data Driven Consumer PR kiváló lehetőség lehet a vállalatok számára, hogy bekerüljenek a média agendájába.

Hasonló cikkek

Anders Sjöman

A history marketing ereje – Építs jövőt a múltból!

A stockholmi Centrum för Näringslivshistoria vezetője, Anders Sjöman szerint a vállalatok múltja stratégiai erőforrás: hitelességet, megkülönböztethetőséget és tanulságokat ad a jövő építéséhez. A history marketing folyamata a jövőből indul, majd a múlt feltárásával és kulcstörténetek azonosításával válik hatékony vállalati storytellinggé. Az Ericsson példája is mutatja, hogy az örökség erős márkaeszköz lehet.

Tovább